Man kanske skulle......

försöka blogga lite igen.
Satt ute i solen och kände att jag måste sätta mig vid datorn och lämna det vackra vädret. ;))

Igår hade vi en resenär som ramlat i rulltrappan. Troligen berodde detta på att han var påverkad av div. saker.
En privatperson larmade SOS och sa att han säkert hade armen ur led. Var lite tveksam men men.
Ringde efter ordningsvakter då han var lite stökig.
Privatpersonen, som larmat, skulle gå men säger till mig att jag ska hålla koll på vakterna så de inte skadar honom................?????
Ena vakten hörde detta och blev lite ledsen faktiskt.

Det är ofta jag hör detta och folk frågar vilka befogenheter vakterna har.
En kvinna var ganska upprörd, då de hade tagit en kvinnomisshandlare, för han skrek och det lät en himla massa dunsar. Men jag sa åt henne att titta ordentligt och hon såg då att killen skadade sig själv. Dunkade huvudet i väggen mm.

En annan gång var det folk som la sig i och hade en massa åsikter om hur en kille blev behandlad, då inte fysiskt. Men dom hade inte varit med stunden innan och sett hur han hade betett sig mot folk.

Så, vi får nu se hur länge jag orkar skriva. :))

Kram

Kommentarer
Postat av: Ninni

Stackars vakter...finns säkert några som utnyttjar sin makt..,men dom är säkert få.



Konstig sak att säga tycker jag!



Ha det gott i Solen..kram

2011-07-26 @ 13:14:30
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0