Tänka positivt.

Som ni vet så hände det lite mycket i tunnelbanan i vintras. Det var snökaos, det var olyckor och rökutvvecklingar mm mm.
Ett tag var vi alla lite nedstämda och man hittade inte så mycket roligt på jobbet. Det var inte tråkigt men man var inte alltid så glad.
Då bestämde vi att vi ska hitta minst en ROLIG sak under en arbetsdag och berätta det för dom andra sen.
Det kunde vara nån med roliga kläder, nåt samtal som var lite kul eller nåt annat som gjorde att man drog på smilbanden.
Nåt jag skrattar åt fortfarande är mannen med fin kostym och ORANGA GALOSCHER!
Eller paret som stressar till t-banan, upptäcker att det är 6 min till nästa tåg och frun säger till maken: det är 6 min kvar, ska vi hångla lite?
Eller de två överförfriskade männen som kom i bråk om vem som var fullast så dom glömde påsar nånstan: -Nej, JAG var fullast och det var därför JAG glömde påsen.   - Nej, det var JAG!
Det är helt underbart att kolla på människor.
Just nu är det kul med alla turister som tycker att Stockholm är väldigt stressigt. Jag håller klart med. Man springer till tåg och ändå kommer det ett nytt om två minuter. En man kallade en spärrvakt för Jävla Bitch inför sin 7 årige son, bara för han tyckte inte spärrisen var tillräckligt snabb.

Japp, det var lite från mig.
Ha det gott!
Massa kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0