Ja, den svettiga polisen.

Det var såhär:
Vi hade fått reda på att en kille hade blivit rånad och han såg gärningsmannen där vi just stod.
Jag kontaktade våra vakter då de är dom som har kontakt med polisen.
Det tog lite väl lång tid, då vi var lite oroliga att gärningamannen(GM) skulle försvinna.
(Rånet hände två dagar innan.)
Till slut ringde en polis upp mig och han var på andra sidan av stationen. Jag förklarade var vi var men just då började GM röra på sig. Jag samtalade fortfarande med polisen medan jag följde efter GM. Gm kände sig lite förföljd men jag började prata om rulltrappor och lampor i telefone, hihihi.
Vi kom ner på plattformen och som tur är kommer inget tåg utan jag ser till slut en polis komma springande. Jag ser också lite andra killar som jag då förstår är civila. Polisen springer förbi mig samtidigt som han säger: jag springer förbi dig. - Japp, det gör du, säger jag och skrattar.
Då stannar han, jag pekar på GM och då kommer den springande, nu svettiga polisen fram till mig och ger mig en kram och säger: bra jobbat! Jag klappar om honom och säger: bra sprunget!  Och så skrattar vi gott.
Slutet gott allting gott!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0