Vår lilla resa! Del 1

Vår lilla resa bestod av både nytta och nöje. Eller nytta vet jag ju inte.
Vi, min make och jag, åkte ner till Danmark med start kl. 4 fredag morgon.
Vi kom väl fram till Rödby vid 2-tiden. Hade rum på ett Zleeep Room. Men det räckte ju, vi skulle ju bara sova där en natt.
Vi stack ut och kollade på "byn"......himmel, värsta spökstaden. Det fanns inget, allt var igenbommat eller så var det stängt.
Hittade ett litet hotell men där bodde det visst bara en person.
Vi åkte raskt vidare till nästa stad......hjälp, samma sak där. Nja, det fanns ett Netto och där såg vi lite folk.
Men halva stan var igenbommad och stängd. Vi hittade iaf ett ställe där vi kunde äta på kvällen.

Vaknade kl. 4.45 av att det var ett hallå utanför. Bilar som körde som galningar och folk som skrek.
Jo, det var folk som skulle med färjan över till Tyskland. Hahaha
Vi gjorde oss i ordning och hann med 6-färjan.
På färjan började folk med att dricka vin!!! Kl 6 på morgonen!!
Ja, det var öl också.......

Är det någon som åkt över till Tyskland för att handla massa öl??

Jag fortsätter snart om min resa.






Kommentarer
Postat av: linnea

tack :D desamma till dej oxå :D

2008-05-25 @ 09:35:06
URL: http://pettison.blogg.se/
Postat av: jayne

"Räcker upp en hand"= Ja det har jag.

Jag har varit i Tyskland fyra ggr för deta ändamål bland annat. Tre av gångerna har jag bland annat sovit över och haft annat kul, samtidigt.

Förr åkte man ofta till Danmark, när det var billigare...

Ha det så kul på resan.

2008-05-25 @ 09:53:39
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Linn

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 13:03:51
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0