Uppdatering!

Ja, då är man hemma igen efter alla saker man har gjort idag.

Saffron har tratt på huvudet.
Hon har tydligen feber, stackars hund. Troligt för att hon har en infektion i ett sår som vi har missat.
 Försvar: hon har väldigt mycket päls där.
Såren som hon får lite då och då KAN bero på sköldkörteln så det blev provtagning och svar kommer nästa vecka.
Sen har hon typ vårtor men de var ingenting UTOM den som var vid ögat, blev den större så måste den bort för annars kan hon inte stänga ögat ordentligt och det måste hon kunna göra.

Sen var jag hos tandhygenisten och där gick det fort och nästan smärtfritt.

Summan av dagen aktiviteter blev 2 200 kr. Så vi klarade oss hyfsat.

Ha en trevlig kväll!

Jaaa, Saffron fick antibiotika både att äta och att smörjas in med.

Kommentarer
Postat av: matte

Stackars liten vovve! hoppas det hjälper med medicinen.

ha en bra kväll du också :)

2008-05-27 @ 19:21:00
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Annica

Lillvovven!

Det är så svårt med djur. De kan ju vara nästan halvt döende innan det syns att de lider. Så ha inte dåligt samvete för ett missat sår. Och som du säger. Pälsen... Den döljer det mesta och på vissa ställen totalt omöjliga att leta sig in i.

Hoppas att försäljningen går bra!

2008-05-27 @ 20:04:33
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: ejmis

Vår gamla golden-tik fick en ganska stor vårta på huvudet och den fick "4-vägs-korsningen" syn på så han har tvättat och tvättat och tvättat så nu är den borta!!

2008-05-27 @ 20:31:40
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Marie

Hoppas hon blir bättre nu då när hon inte kommer åt såret den lilla sötingen. Jag kan inte mycket om djurmedicin men människan är jag ganska påläst om. Jag har aldrig hört att man kan få sår av "fel" på sköldkörteln men så kanske det är inom djurvärlden. Förlåt om jag låter lite pessimistisk men ibland tror jag att djurmedicinarna vädjar lite till vårat samvete och tar lite prover i onödan (och tjänar en liten extraslant). Lite sunt förnuft, kanske lite Alsol Gel och inte för mycket oro så tror jag att såret läker och Saffron är i fin kondis igen. Sen om man behöver och får hjälp är det naturligtvis värt vartenda krona vi lägger på våra älsklingar.



Oj det blev långt! Hoppas jag inte har trampat i klaveret nu men jag menar verkligen inte att komma med kritik till dig... Du om någon vet väl hur man sköter en hund (eller katt med för den delen)!

2008-05-27 @ 21:17:11
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Marie

Pust... Trodde nog inte du skulle ta illa upp heller. Vi vill ju våra nära väl! Aloe Vera är något jag tror på väldigt mycket också (efter egna erfarenheter), sen om det blir bortslickat vet jag inte hur mycket det verkar så klart =)



Hon blir nog snart bra i alla fall har jag en känsla av.

2008-05-27 @ 22:09:56
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0