Lite uppdaterat dåra!

Hmm, somnade kl 19 igår kväll!
När tror ni man går upp då? Jo, kl 4 såklart. Så nu är hundprommis avverkad samt en sgoood svensk frukost.
Nu har frukosten i Thailand varit god. Ja, om man vill ha nudlar och soppor på morron. Tur att det fanns mackor och marmelad. Ost och skinka visste dom visst inte vad det var. Nån tog med sig egen ost till frukosten.
För att inte tala om alla kineser som hade med sig egna matlådor till bords. Hahahaha.

Som de flesta vet så har Thailand vänstertrafik och i princip inga trafíkregler, hua säger jag bara. Det var itne kul alltid att åka taxi eller tuk-tuk där.
Men jag är fascinerad över att alla har sså fina, nya bilar. Det fanns inte många skrotbilar på vägarna.

Försäljare fanns det gott om, himmel vad påhoppad man var jämt. Fast det blev lugnare ju brunare man blev. :D.

Eftersom vädret inte har bjudit på solsken varje dag så har man gjort lite annat istället och det har varit både kul och bra. Man har inte tröttnat så snabbt. Jag brukar få hemlängtan efter 10 dagar men inte denna gången. Det har rasslat på med olika aktiviter varje dag nästan.
Men jag har INTE ridit på en elefant! Medvetet val.

Allt är inte billigt i Thailand.
Vinet kostade multum. Samma sak med chipsen.......fast sen när vi kom till ett stooort varuhus så hittade vi billiga chips. Men sånt har jag knappt ätit. :D

Ja, jag har packar upp det mesta utom allt jag har köpt, kom jag just på.
Kanske ska göra det......ehhh, ska bara vila lite först då jag nu blev väldigt trött.

KRAM

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen.
Återkommer med uppdatering när jag har piggnat till.
Har ju suttit på ett plan i 12 timmar plus fått ställa tillbaka kl 6 tim. Alltså har jag varit uppe sen kl 4 och nu är kl 23.30 i min kropp. Men på klockorna står det bara 17.30. Hua, det blir en låååång kväll.

Kram

Onsdag!

Tjoho!

Antligen sol! Varme har vi anda.

Sa idag har vi legat pa stranden I 6 tim. Alltsa, vi ar bruuuuna idag. Nastan branda.

Sen fick jag en huvudvark som hette duga sa jag ramlade ihop I sangen och sov nan timma. Sen var jag okej for middagen.

Idag blev det middag pa nyoppnade Café Opera. God mat men lite dyrt. Jag bestallde en latte, efter maten, och fick en Irish Coffee. Hihihi

Igar var vi och kollade I Phuket Town men det var inget kul sa vi akte till en stor smyckesbutik. Fick personal shopper. :D

Hittade en ring och ett halsband.  Vem vet, ar det daligt vader imorrn sa kanske dom far ett nytt besok imorrn. :D

Nu kacklas det sa mycketrunt mig att jag slutar skriva for nu.

Aterkommer en annan  dag.

KRAM

Regn, regn och mer regn.

Det vraker ner har i Thailand. Regn alltsa.
Tur att det ar nattatime.
Horde idag att det ar det samsta vadret sen....ja, pa minst 15 ar.
Men vi har det varmt och kan ligga och njuta pa stranden iaf. Ja, inte i regn saklart. :D

Imorrn hoppas vi pa sol och strandliv. For nu har vi snart avverkat alla sevardheter.

Natti natti o KRAM

Mandag!

Idag fick vi ga upp tidigt for att aka pa utflykt.
Forst var det ett gummiplantage. Sedan blev det longtailboat till James Bond-on.
Darefter blev det lunch i en palby. Alltsa, alla husen stod pa palar.
Sedan blev det ett tempel och en ny valsignelse och sen blev det till sist, ett besok pa en casweynotsfabrik.

Nu har vi varit och atit och fatt i oss lagom fnittermangd med drinkar. At pa en svenskrest.

Nu har jag inte manga min kvar innan mitt datakiort gar ut sa jag lamnar er nu.

Kram och hej!

Marknad!

Igar var vi pa nattmarknad. Hur stort som helst men hittade inget speciellt.
Men matdelen var valdigt spannande. Men vagade inte ata nat, hihihi.

Jag komamr svara pa era kommentarer nar jag kommer hem och har mer tid.

Imorgon ska vi pa olufferi. hahaaha, kul det sag ut. Vi ska aka runt och kollar olika delar har omkring.

Kram pa er!

Lordag

Hejsan!

Idag har det bara varit stranden som gallt. Fast det var en massa moln. Men det ar fortfarande himla varmt sa man ligger dar och solar och tror inte man far nan farg. Men man blir lite brun anda.

Igar var vi uppe vid Big Buddha och tittade pa den 45 m hoga statyn. Massigt varre. Sen blev vi valsignade av en munk. Man blev valdigt odmjuk efter det. Vi drack ingen alkohol pa hela dagen. :D

Snart ska vi pa nattmarknad, den ska visst vara stor som attan. Spannande. Det blir mycket prutande kan jag tanka. Jag ahr lite svart for det ibland da det ar sa billigt med vissa saker.  Igar skulle jag kopa en nessesar och den  var billigare I grunden an den som Yvonne statt och prutat pa ett bra tag. Hihihhi

Imorgon fyller kungen har I Thailand 80 ar. Dom sager att butikerna inte har oppet da. Hmm, da blir det tungt, att inte fa titta och shoppa…….svart.

Nu ska jag titta in lite pa FB innan marknaden.

Kram pa er alla!

En vecka!

Nu har vi varit har i en vecka. Tiden har gatt himla fort. Man har gjort en del faktiskt.
Da vi inte har sol varje dag sa far man hitta pa andra saker. Som att skutta runt i affarer. Himla trevligt naje det med. Inte far man alltid handlar men det ar kul att jamfora.

Vi var pa en elefantshow haromkvallen. Om den kan man saga mycket. Sa jag sager bara, kul att se, fina utsmyckningar och sen var det nog med det. :D

Vi har varit och kollat om ma ska fixa glasogon har far det ska ju vara halva priset. Men annu har vi bara hittat dyrare. konstigt. Maste kolla mera.

Vi ater pa olika stallen varje kvall, och sen tar vi fina drinkar pa ett favvostalle.
Ja, vi aker ju med ett annat par och vi har det jattetrevligt ihop.

Nu ska vi aka till Phuket town. Vi ahr det mulet idag namligen........som igar ocksa, men da kastade vi oss pa stranden iaf och blev nastan branda.

Ha det gott!
Kram

Thailand

Jag ar i Thailand just nu.
Har har vi det harligt och gott.
Kom i fredags och ska vara har i tva veckor.
Man ater gott och dricker gott. Jag som nastan aldrig dricker far i mig flera drinkar per kvall. Hua.
Vi solar och  shoppar ocksa.

Har kor de som galningar sa resan startade med en krock. det var lite laskigt om man tanker efter.
Bussen fick tvarnita for en bil och bakom lag en moppe. Den dammade in i bussen sa hela dacket knolade sig i i bussen bak. Tva satt pa moppen utan hjalm och tjejen blodde nasblod men killen blev det nog lite varre med.
Om detta ska jag beratta mer senare.

Iaf, vi har det bra.

Varma kramar till er i som ar i vinterkylan.