Vräker ner!

Det inte bara regnar det fullkomligt vräker ner.
Men det blåser inte som tur är.

Idag på morgonprommisen med hundarna så blev jag lite förundrad över några saker.
Bl a det att en hundägare gick ut med hunden och hade paraply.
Brukar ni, som är hundägare, ha paraply på hundprommisarna?
Jag har två hundar och det skulle inte funka alls.

Sen var det inga fler som hade paraplyer med sig. Så alla 20 vuxna jag såg så blev alla väldigt blöta.......hmm.
Och av de 10 barn som vi passerade så hade INGEN en regnjacka på sig.
Och då pratar vi inte tonåringar utan yngre än så. Mysigt att vara blöt halva dagen.
Hoppas de hade sina regnkläder på dagis eller på skolan.

En annan grej var att bilarna körde så fort att det stänkte friskt upp på trottoaren.
Jag hade inte fått mitt körkort om jag hade stänkt ner folk som gick där.
Men, jag har ju lärt mig att, i denna byn, så gäller inte samma regler för bilisterna här som nån annanstans.

Idag så sover maken hela dagen och sen sticker han och jobbar.
Rebecca ska visst till husläkaren.
Och jag har inga speciella planer för dagen.

Hur ser er dag ut?

Ha det skönt idag.
KRAM


Kommentarer
Postat av: SARA

Samma här, spöregn.. Inte kul :/ Kram

2009-06-10 @ 09:02:38
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: My

Det är svårt att få på en kille i 12-årsåldern en regnjacka kan jag intyga! Men min dotter i samma ålder är jättenoga och vill INTE bli blöt, hon struntar i hur o-tuff hon ser ut, bra!

2009-06-10 @ 09:07:22
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej vännen :-)



Vi ska till tandläkaren med Amanda så idag är vi hemma..



Kramen

2009-06-10 @ 09:26:40
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Nettan

Jag har absolut inte paraply när jag går ut med hundarna. JAg har ju också flera hundar och hur skulle det gå till ? Ha ha ! Kan nästan se det framför mig när man håller i koppel och paraply och hundarna går åt varsitt håll. Ha ha !



kram

2009-06-10 @ 23:31:52
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0