Midsommar.....

Ja, vi åkte till min systers land som ligger på en ö ute i skärgården. Södra, norra eller mellersta?? Vet jag inte, hihi.
Jo, jag vet att de spelade in Sällskapsresan SOS där.
Iaf, så åkte vi dit på midsommarafton med första båten. Vi och en miljon andra.
Vi hade med oss hundarna och den lilla gillar inte att vara på resande fot.

När vi kom fram så var det dags för den traditionella sillunchen. Vi hann äta klart sen började det regna så det var snabbt in med maten. Så den goda rabarberpajen åt vi inomhus.

Ner till midsommarstången, det var inte mycket folk där. Regnar det så kommer det inte mycket folk.
Det var så dåligt väder att de ställde in kvällsjippot.

Till middag blev det fläskfilé, Rebeccas kanongoda potatissallad och röror. Smarrigt värre.
Jordgubbar till efterrätt, såklart.

Jag kan säga att alla var himla trötta så vid 11 så satt de flesta, framför tv, och sov. Hihihi
Vi var 8 pers och alla var helt utslagna.

Idag tog vi båten hem vid 1-tiden till Dalarö.
Maken körde hem sen och jag somnade direkt i bilen.
Jag hade sovit lite dåligt, syrran har inte världens skönaste säng kan jag säga.

Vi har haft en trevlig midsommar!!

Hoppas ni också haft det trevligt, kul och mysigt.
KRAM

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som att ni haft det mysigt trots regn.

Maten lät kanongod...



Vi har oxå haft det bra hos mina föräldrar...

Må så gott !

Kramen

2009-06-20 @ 21:51:23
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: E-C

Låter underbart!



Skärgården..mmm..:)



Kram

2009-06-21 @ 08:55:45
URL: http://ramnissan.se
Postat av: Jen

Jaha men låter rätt ok i allafall kram

2009-06-21 @ 10:36:59
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0