Förändringsbenägen!

Betyder att jag gillar alla slags förändringar. Nja, alla kanske är att ta i.
Men när jag var yngre så möblerade jag om väldigt ofta. Tyckte möblerna blev tråkiga då de stått på samma ställe i några månader.

Vid ombyggnader på arbetsplatser ,jag haft, blir jag som ett barn på julafton: "det är sååå spännande"
Jag ser de flesta förändringar som positiva.
Det kommer alltid nåt gott av det eller så blir det bara bättre.
Just nu startar en ombyggnad/tillbyggnad på jobbet och "det är sååå spännande". Tänk vad bra det kommer bli och allt som man saknat innan kommer finnas sen.
Jobbigt under tiden??? Nej...eller nja, det kanske det blir. Oväsen och så. Fast det kommer nog inte störa för det är en bit bort. Och det är inte såååå länge. Det ska ju vara klart i sommar.

Avsked är jag däremot inte lika glad i. Jo, om det är jag som "försvinner", då har jag inga problem. Då är det min förändring och mitt val.
Ja ja, om detta kan man ju prata om hur mycket som helst.'

Men jag vill höra hur förändringsbenägna är ni!?
Ska allt stå på samma plats?
Ska man jobba på samma plats i halva sitt liv?
Ska man  ha samma boende hela tiden?

Jag och en jobbarkompis pratade om detta för ett tag sen och tyckte det var lite kul att vi gillade all förändring och vi hade båda flyttat mycket i våra liv.
Men sen kom jag på: vi var ju aldrig riktigt rotade nånstans. Vi var så vana att ha en förändring så i rent försvar så vände vi det till något positivt.
Då blev det, helt plötsligt, lite tragiskt.

Må gott, för det ska jag göra.

Kram o godnatt.


Kommentarer
Postat av: Marie

Ha en bra kväll själv... fast jag måste erkänna att jag inte hänger med riktigt i allt... Tatuerar sig gör man för sig själv tycker jag, inte för att andra ska se det. Fast det är ju klart en fördel om man kan se konstverket själv...

2008-03-28 @ 23:04:48
URL: http://leyaridgeback.blogg.se
Postat av: Ragnvi

Kan ju tala om att jag har flyttat 19 gånger......Ändå är hela vinden full.......

2008-03-29 @ 08:24:11
URL: http://Rankans.blogg.se
Postat av: TT

Hej!
Jag är också förändringsbenägen! Precis som dej möblerade jag om jätteofta förr, och just nu är jag inne i en fas när jag tröttnat både på jobbet och hemmet. Har aldrig jobbat längre än åtta år på nåt ställe så nu är det dags... :o)

2008-03-29 @ 11:07:21
URL: http://tyratok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0