Att ha djur!




image16

De som ej har djur tycker de flesta djurägare är lite speciella. Eller hur?
Man förstår nog inte riktigt vad ett djur kan ge en. Det fattade jag inte heller förut.

Just nu när jag sitter här vid datorn så ligger en katt på bordet och spinner.
Jag klappar henne och hela jag får ro i kroppen och fortsätter att mysa med henne.
Om katten kommer och lägger bredvid mig när jag gått och lagt mig så slutar jag att läsa boken bara för att det ger ett sånt lugnt när hon är där.

Nu har vi två hundar också och de ska ju ut i tid och otid och ibland är man sååå less. Men man kan inte vara utan dem.
Vi försökte, att vara utan hund,  i ett år men sen var det dags att kolla efter en ny.

Just nu ligger Saffron bredvid mig och har tydligen bestämt sig för att INTE sova. Hon håller upp huvudet men det funkar inte sååå bra utan det bara faller ner. Hahaaha.
Jag tror hon vill ha lite koll på katten.
Då katterna kom först till huset så är det dom som bestämmer och de har bestämt att hundar inte går att umgås med. Tyvärr.
Vår förra hund och katt var bästa polare. De var alltid tillsammans och lekte alltid. Tyvärr fick de bara 1,5 år ihop sen blev katten överkörd.

De säger att djurägare har bättre blodtryck än icke djurägare.
Kan stämma för man blir väldigt lugn. Jag ser även naturen på ett annat sätt. Eller rättare: jag SER naturen.
Allas skiftningar.

Tyvärr kan ju inte alla ha djur. Kanske är bra det för hur mycket djur skulle det inte finnas då??

Ja, nu är det nog bäst att jag slutar för jag kan ju prata hur länge som helst om djur. OCKSÅ!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Djur är det bästa man kan ha... Det ger verkligen ro... :)

2008-03-24 @ 08:46:16
URL: http://palmquiist.blogg.se
Postat av: Ann

Nah jag tror att du har rätt, alla är så fullt upptagna med att leta efter dåliga föräldrar eller dåliga relationer, samt prata om dessa, att man helt enkelt glömmer bort att poängtera de bra.

2008-03-24 @ 08:57:18
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Ann

Jag tror man ska nöja sig med att ens barn är nöjda :)

2008-03-24 @ 09:02:26
URL: http://kykyri.blogg.se
Postat av: Jennie o pudlarna

Hej. Tack för raderna i bloggen. vilka söta golden du har:)

2008-03-24 @ 09:53:29
Postat av: KvinnaFruMamma

Visst är det mysigt med djur. Har haft katt i många år men när vi skulle renovera huset tog mina föräldrar över min katt och efter det så har det inte blivit några nya. Underbart med djur men man blir låst, speciellt när barnens kompisar är allergiska.
Vi kommer nog skaffa djur igen men det lär dröja ett ta, tyvärr.

HA en bra dag!

2008-03-24 @ 12:10:35
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: cathrin

jag älskar djur! Inte reptiler och sånt, men smådjur och typ hundar och katter är underbara

2008-03-24 @ 12:11:54
URL: http://cathriny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0